Co tak właściwie znaczy Edition Exclusive w BMW E39?
W związku z tym że nie każdy wie czym różni się wersja exclusive od innych postanowiłem zrobić mini poradnik opisujący tą kwestię. Zapraszam do lektury.
1. Wyposażenie
Każde e39 w wersji Exclusive wyróżnia się standardowym wyposażeniem od pozostałych wersji. Niektóre elementy wyposażenie tej wersji są unikalne i niedostępne w innych pakietach. Tak skomponowane BMW cechuje się luksusem i nie ma nic wspólnego ze sportem ogólnie kojarzonym z marką z Monachium. Oczywiście aby ten luksus osiągnąć wyposażenie standardowe jest dużo bogatsze od innych wersji.
Do standardowego wyposażenia zewnętrznego zaliczamy:
* Relingi dachowe
* Chromowaną listwę nad tablicą rejestracyjną
* Listwy lakierowane w kolorze nadwozia wraz z dodatkowym chromowanym wykończeniem
* Czujniki parkowania
* Felgi aluminiowe
* Układ intensywnego zmywania reflektorów
* Listwy na słupkach, drzwiach oraz obok lusterek wykończone na wysoki połysk
* Białe kierunkowskazy
* Reflektory xenonowe
Standardowe wyposażenie wewnątrz:
* Komputer pokładowy z szerokim wyświetlaczem tekstowym
* Chromowane listwy wejściowe
* Fotochromatyczne lusterka zewnętrzne i wewnętrzne
* Listwy dekoracyjne wykończone drewnem klon muszlowy połączony z czarnym lakierem fortepianowym (wg katalogu Muschelahorn mit schwarz Klavierlack)
* Klimatyzacja automatyczna
* Czteroramienna kierownica skórzano-drewniana, multifunkcyjna
* Matowe chromowane ramki wokół zegarów
* Tapicerka skórzana we wzorze exclusive (tzw Leder Exclusive)
* radio Business
* Czujnik deszczu
* Podgrzewanie fotela dla kierowcy i pasażera
* Rękaw na narty
* Welurowe dywaniki
Tak wyglądało wyposażenie standardowe wersji Exclusive. Standardowo fotele to tzw. Seriensitz ale za dopłatą można było dokupić lepsze fotele tzw Komfortzitz.Jedynym dostępnym wzorem listw dekoracyjnych był Klon muszlowy w połączeniu z czarnym lakierem fortepianowym. Występowały za to dwa wzory kierownic. Zamiast standardowej czteroramiennej skórzano drewnianej kierownicy można było zamówić kierownicę trójramienną wykończoną również klonem muszlowym.
Oczywiście klient mógł doposażyć swój samochód w inne dodatki jednak niektórych opcji nie można było połączyć z pakietem exclusive na przykład kierownica z modelu M , lub fotel sportowy. Były także dodatki unikatowe dla tej wersji których nie można było zamówić bez pakietu exclusive na przykład listwy dekoracyjne wykończone klonem muszlowym oraz lakierem fortepianowym lub skórzana tapicerka z tłoczonym wzorem.
2. Kolory wnętrza
Wykończenie wnętrza dostępne było w 3 kolorach:
* Czarny (Schwarz)
* Beżowy (Sandbeige)
* Burgundowy (Burgund)
Jedyną dostępna tapicerką była skóra w wersji exclusive.
3. Kolory nadwozia:
* 481 Kalaharibeige Metallic
* 894 Chiarettrot Metallic
* 354 Titansilber Metallic
* 892 Titangrau Metallic
* 364 Topasblau Metallic
* 430 Oxfordgrun Metallic
* 475 Saphirschwarz Metallic
* 317 Orientblau Metallic
Podsumowując BMW e39 Edition Exclusive jest specjalną wersją dla osób ceniących sobie komfort jazdy i bogate wyposażenie. Dzięki unikatowym elementom samochód wyróżnia się spośród innych BMW. Wyposażenie mogło się różnić w zależności od kraju pochodzenia samochodu. Wszystkie informacje dotyczące wyposażenia czerpałem z prospektu austriackiego na rok modelowy 2003 dostępnego pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/0B4K4n48lNdjNeGtGSFBoWUtoUzg/view
więcej materiałów o BMW e39:
http://webappsundgadgets.de/uebersicht-an-alten-5er-bmw-e39-prospekten/
1. Wyposażenie
Każde e39 w wersji Exclusive wyróżnia się standardowym wyposażeniem od pozostałych wersji. Niektóre elementy wyposażenie tej wersji są unikalne i niedostępne w innych pakietach. Tak skomponowane BMW cechuje się luksusem i nie ma nic wspólnego ze sportem ogólnie kojarzonym z marką z Monachium. Oczywiście aby ten luksus osiągnąć wyposażenie standardowe jest dużo bogatsze od innych wersji.
Do standardowego wyposażenia zewnętrznego zaliczamy:
* Relingi dachowe
* Chromowaną listwę nad tablicą rejestracyjną
* Listwy lakierowane w kolorze nadwozia wraz z dodatkowym chromowanym wykończeniem
* Czujniki parkowania
* Felgi aluminiowe
* Układ intensywnego zmywania reflektorów
* Listwy na słupkach, drzwiach oraz obok lusterek wykończone na wysoki połysk
* Białe kierunkowskazy
* Reflektory xenonowe
Standardowe wyposażenie wewnątrz:
* Komputer pokładowy z szerokim wyświetlaczem tekstowym
* Chromowane listwy wejściowe
* Fotochromatyczne lusterka zewnętrzne i wewnętrzne
* Listwy dekoracyjne wykończone drewnem klon muszlowy połączony z czarnym lakierem fortepianowym (wg katalogu Muschelahorn mit schwarz Klavierlack)
* Klimatyzacja automatyczna
* Czteroramienna kierownica skórzano-drewniana, multifunkcyjna
* Matowe chromowane ramki wokół zegarów
* Tapicerka skórzana we wzorze exclusive (tzw Leder Exclusive)
* radio Business
* Czujnik deszczu
* Podgrzewanie fotela dla kierowcy i pasażera
* Rękaw na narty
* Welurowe dywaniki
Tak wyglądało wyposażenie standardowe wersji Exclusive. Standardowo fotele to tzw. Seriensitz ale za dopłatą można było dokupić lepsze fotele tzw Komfortzitz.Jedynym dostępnym wzorem listw dekoracyjnych był Klon muszlowy w połączeniu z czarnym lakierem fortepianowym. Występowały za to dwa wzory kierownic. Zamiast standardowej czteroramiennej skórzano drewnianej kierownicy można było zamówić kierownicę trójramienną wykończoną również klonem muszlowym.
Opcjonalna kierownica trójramienna
Oczywiście klient mógł doposażyć swój samochód w inne dodatki jednak niektórych opcji nie można było połączyć z pakietem exclusive na przykład kierownica z modelu M , lub fotel sportowy. Były także dodatki unikatowe dla tej wersji których nie można było zamówić bez pakietu exclusive na przykład listwy dekoracyjne wykończone klonem muszlowym oraz lakierem fortepianowym lub skórzana tapicerka z tłoczonym wzorem.
Drzwi pasażera
Tylna kanapa wykończona skórą exclusive
Listwa dekoracyjna Muschelahorn na drzwiach pasażera tył
2. Kolory wnętrza
Wykończenie wnętrza dostępne było w 3 kolorach:
* Czarny (Schwarz)
* Beżowy (Sandbeige)
* Burgundowy (Burgund)
Jedyną dostępna tapicerką była skóra w wersji exclusive.
3. Kolory nadwozia:
* 481 Kalaharibeige Metallic
* 894 Chiarettrot Metallic
* 354 Titansilber Metallic
* 892 Titangrau Metallic
* 364 Topasblau Metallic
* 430 Oxfordgrun Metallic
* 475 Saphirschwarz Metallic
* 317 Orientblau Metallic
Podsumowując BMW e39 Edition Exclusive jest specjalną wersją dla osób ceniących sobie komfort jazdy i bogate wyposażenie. Dzięki unikatowym elementom samochód wyróżnia się spośród innych BMW. Wyposażenie mogło się różnić w zależności od kraju pochodzenia samochodu. Wszystkie informacje dotyczące wyposażenia czerpałem z prospektu austriackiego na rok modelowy 2003 dostępnego pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/0B4K4n48lNdjNeGtGSFBoWUtoUzg/view
więcej materiałów o BMW e39:
http://webappsundgadgets.de/uebersicht-an-alten-5er-bmw-e39-prospekten/
Witam. Może troszkę dorzucę od siebie ;)
OdpowiedzUsuń1.Niekoniecznie Xenon, i nie zawsze duży wyświetlacz OBC
2.Boczki drzwi i uchwyty zamykania obszyte skórą
3.Chromowane wykończenie listwy zewnętrznej jest na dole (standardowo na górze)
4.Dźwignia hamulca postojowego wykończona w drewnie
5.Typ skóry zastosowany w Exclusivie nazywa się HighLine Leder
6. Lusterka zew. nie koniecznie fotochromowe
7. Kod produkcyjny S723A wersja exclusive
Ja jeszcze nigdy takiego auta nie miałam, ale może kiedyś uda mi się takim pojeździć. Na ten moment czytam sporo o ubezpieczeniach samochodów. Bardzo fajnie na stronie https://kioskpolis.pl/przepisanie-ubezpieczenia-krok-po-kroku/#kotwica3 opisano to jak należy przepisać umowę ubezpieczenia jeśli wystąpi taka sytuacja.
OdpowiedzUsuńBardzo fajne auto i muszę przyznać, że zawsze chciałam mieć taki samochód., Na ten moment oczywiście mam pewne autko, ale niestety zaczyna mi ono szwankować. Na całe szczęście w przypadku awarii pomoc drogowa https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ za każdym razem jest w stanie mi pomóc.
OdpowiedzUsuńTak się składa, że ja również jeszcze takiego auta nie miałem więc na dobrą sprawę nie wiem jak się nim jeździ. Mimo wszystko pamiętajmy, że jest to tylko i wyłącznie pojazd mechaniczny który może nam się zepsuć. W takich sytuacjach warto jest mieć kontakt do pomocy drogowej https://wawa-hol.pl/ i wiem, że na nich można liczyć.
OdpowiedzUsuńMogły występować sporty z pakietem exclusive widziałem takiego i rozkodowałem wszystko ori z vin
OdpowiedzUsuńJakoś ja nigdy nie miałam okazji jeździć tym autem ale dla mnie również ważne jest to aby mój samochód był jak najbardziej sprawny. Kiedy natomiast się zepsuje to wtedy wiem, że pomoc drogowa http://www.pomocdrogowa.bialystok.pl/ jest na pewno najlepszym wyborem.
OdpowiedzUsuńSkóra z tym drewnem to arcydzieło. Bardzo mi się to podoba i szkoda że już takich nie produkują.
OdpowiedzUsuńJa raczej na takich sprawach jeszcze nigdy się nie skupiałem, ale chcę powiedzieć, że bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć także właśnie co zrobić w momencie nagłej awarii pojazdu. Myślę, ze wezwanie właśnie pomocy drogowej https://kuta-autoserwis.pl/ jest na pewno bardzo dobrym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńWitam. Szkoda, że na stronę nam się bezczelnie władowały handlowe trole:
OdpowiedzUsuńAgata Borowska, Joanna Zadrożna, Tomasz Krawczyk, Marta Wiśniewska, Tomasz Tolewski. Jesteście bezczelni.
Skup aut to idealne rozwiązanie dla osób, które chcą szybko sprzedać swoje auto. Dzięki usługom takim jak https://vikingskupaut.pl/, możesz sprzedać swoje auto bez konieczności umieszczania ogłoszeń czy negocjowania ceny z potencjalnymi kupcami. Wszystko załatwisz szybko i bezproblemowo.
OdpowiedzUsuńJa uważam, że najlepszą opcją jest zakup auta z salonu. Nie kupiłabym samochodu używanego z niewiadomego źródła. Warto rzucić okiem na samochody marki KIA. Myślę, że ich propozycje mogą się Wam spodobać.
OdpowiedzUsuńOdkryj świat niepowtarzalnych modyfikacji! Nasze tuningowe dzieła sztuki - moc, styl i wyjątkowy charakter. Twój samochód, twoje zasady, jedyny w swoim rodzaju. http://blow-off.pl
OdpowiedzUsuńMoje doświadczenie z https://www.pomocdrogowapoznan.pl/ było wyjątkowe. Kiedy mój samochód zepsuł się na autostradzie, szybko odpowiedzieli na mój telefon. Holowanie było wykonane sprawnie i bezpiecznie. Ich profesjonalizm i uprzejmość sprawiły, że ta trudna sytuacja była dużo mniej stresująca. Zdecydowanie polecam ich usługi.
OdpowiedzUsuńJak często słyszymy o przypadkach, gdy kierowca zostaje sam na drodze z powodu awarii? Dobrze jest mieć na uwadze, że pomoc drogowa to nie tylko odholowanie. Firmy takie jak te, które znajdziesz pod adresem https://drogowipomocnicy.pl/, oferują szeroki zakres usług, od wymiany koła, przez awaryjne odpalanie, aż po drobne naprawy na miejscu zdarzenia. Jest to niesamowita wygoda, szczególnie w nieoczekiwanych sytuacjach.
OdpowiedzUsuńMówiąc o sprzedaży samochodu, warto wziąć pod uwagę różne możliwości. Jedną z nich jest skorzystanie z usług skupu samochodów, takiego jak https://skup-aut-wejherowo.pl/skup-aut-rumia/ . Będąc w temacie, jeśli chodzi o sprzedaż samochodu, warto rozważyć tę opcję. Dzięki temu unikniemy stresu związanego z poszukiwaniem kupca oraz negocjacjami cenowymi. Z tego co mi wiadomo, usługi skupu samochodów są bardzo popularne i uważam, że warto je rozważyć.
OdpowiedzUsuńJeśli ktoś myśli o sprzedaży swojego samochodu, to warto przemyśleć skup aut kartuzy . Jest to dobry pomysł dla osób, które nie mają czasu ani ochoty na długotrwałą prywatną sprzedaż swojego pojazdu. Taki skup aut oferuje szybką i wygodną transakcję, która jest godna uwagi. Wystarczy tylko spojrzeć na ofertę na stronie internetowej skupu, poczytać o tym, co oferują oraz skontaktować się z nim
OdpowiedzUsuńJeśli masz problemy z odpaleniem samochodu lub zauważyłeś, że kontrolka immobilizera świeci się na desce rozdzielczej, warto zerknąć na ten link, gdzie można znaleźć informacje o objawach uszkodzonego immobilizera i sposobach jego naprawy: https://vozilla.pl/uszkodzony-immobilizer-objawy-naprawa/ Pamiętajmy, że dbając o stan elektroniki naszego pojazdu, możemy uniknąć poważnych problemów w przyszłości
OdpowiedzUsuń