Kodowanie NCS Expert oraz naprawa czujników parkowania

Od momentu zakupu mojego BMW jeden detal ciągle mnie denerwował. Brak sygnalizacji otwierania samochodu kierunkowskazami.  Oczywiście nie jest to jakaś ogromna wada jednak wyczytałem na internecie że da się to zmienić bez większych problemów. Do pracy wykorzystałem opisywany już kiedyś kabel diagnostyczny wraz z oprogramowanie NCS Expert wchodzącym w skład pakietu IPNA. Przy modyfikowaniu profili wykorzystywałem poradnik znaleziony na forum BMW Sport
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=45922

Po odczytaniu oryginalnych profili przystąpiłem do modyfikacji interesujących mnie wpisów w sterownikach LCM oraz GM3. Włączyłem funkcje sygnalizowania zamknięcia i otwarcia samochodu poprzez mrugnięcie kierunkowskazami, ostrzeżenie o pozostawionym w stacyjce kluczyku oraz co chyba najważniejsze włączyłem światła do jazdy dziennej (czyli światła drogowe działające na około 20% mocy). Przełącznik świateł powędrował na stałe w pozycję Auto. Światła do jazdy dziennej świecą od drugiej pozycji kluczyka i przełączają się automatycznie na xenony z czujnika zmierzchu.

Włącznik świateł w wersji z czujnikiem zmierzchu

    Drugą rzeczą która postanowiłem się zająć był system PDC który nie działał od kiedy kupiłem samochód. Diagnoza programem INPA wykazała brak komunikacji z 4 czujnikami. Postanowiłem zdjąć listwy ozdobne i przyjrzeć się czujnikom z bliska. Jak się szybko okazało był to mądry krok bo znalazłem uszkodzenie wiązki zasilającej jeden z sensorów. Naprawiłem kable za pomocą lutownicy i jeden czujnik ożył.

Tak prezentuję się czujnik po zdjęciu listwy

Zamieniałem pozostałe czujniki miejscami i sprawdzałem ich działanie ale okazało się że pozostałe przewody są całe i wymiany wymagają 3 czujniki. Zamówiłem więc 3 sztuki na znanym portalu aukcyjnym.

Czujnik parkowania stosowany między innymi w E39


Po kilku dniach otrzymałem przesyłkę z zamówionymi czujnikami i natychmiast przystąpiłem do wymiany.

Stare czujniki wymontowane z mojego BMW

 Po założeniu nowych sensorów skasowałem błąd i mogłem się cieszyć sprawnym systemem czujników parkowania.
    EDIT
 Wymiana miała miejsce około roku temu i musiałem powrócić do sprawy. Po pewnym czasie czujniki zaczęły szwankować. Okazało się że mocowanie w jednym z nich jest wadliwe i po pewnym czasie czujnik przerywa i raz działa a raz nie. Zakupiłem więc kolejny czujnik i wymieniłem go.

Nowy czujnik założony do Buni

Po tej wymianie czujniki parkowania działają wreszcie poprawnie :)





Komentarze

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety się na samej mechanice samochodowej nie znam, ale najbardziej mnie interesują kwestie ubezpieczeń pojazdu. Jak już czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/konsumpcja-sumy-ubezpieczenia/ to myślę, że warto jest wiedzieć czym jest konsumpcja sumy ubezpieczania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję i również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszyscy kierowcy wiedzą, że awarie samochodów są nieuniknione. Czasami, pomimo naszych najlepszych starań, stajemy się ofiarami niespodziewanych problemów mechanicznych. Dlatego warto znać zaufaną firmę, która oferuje profesjonalną pomoc drogową. http://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ to strona, na której znajdziecie Państwo więcej informacji na temat usług, które oferujemy. Nasza pomoc drogowa działa 24/7, więc zawsze jesteśmy gotowi do działania, niezależnie od sytuacji.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty