Pora na serwis

    Po zmianie akumulatora BMW przetrwało zimę ale wysokie mrozy pokazały że nie tylko akumulator był powodem problemów z odpalaniem. Mimo nowej baterii samochód nie palił na mrozie od przysłowiowego strzała (chociaż nigdy nie zdarzyło się żeby nie odpalił). Moje podejrzenie padło na świece żarowe. Później potwierdziłem diagnozę za pomocą kabla diagnostycznego który zakupiłem jakiś czas temu. Przed kolejną zimą koniecznie trzeba zmienić świece żarowe! Wiosnę rozpocząłem od zmiany kół na letnie oraz czyszczenia i woskowania nadwozia.


Jako że w planach miałem dłuższą trasę (po niemieckich autostradach) zdecydowałem się oddać samochód do warsztatu na wymianę oleju i kilka innych drobiazgów. W czerwcu przy przebiegu 274 969 bunia trafiła do mechanika na wymianę oleju i filtrów a także wymianę wszystkich 4 świec żarowych oraz regulację hamulca ręcznego który niby się zaciągał ale trzymał bardzo słabo. Zakupiłem syntetyczny olej Mobil 1 ESP 0W30 (pojemność układu smarowania w moim BMW to 6 litrów) , filtry (oleju, paliwa, powietrza i dwa kabinowe z aktywnym węglem) oraz świece żarowe renomowanej japońskiej firmy Denso i zawiozłem samochodzik do warsztatu.

Olej którym została zalana Bunia


Normy jakościowe spełniane przez wybrany olej

 Po wymianie oleju i filtrów

Stare świece żarowe

Pisząc ten post w lutym 2018 mogę zdradzić że wymiana świec żarowych wyszła samochodzikowi na dobre. Odpala od strzała pomimo ujemnych temperatur.  Na dowód zamieszczam film z odpalania przy -8

BMW E39 520d -8 cold start

a tu przy -12


BMW E39 520d -12 cold start

Po wymianie oleju i filtrów samochód jest bardziej elastyczny i lepiej sprawuje się na niskich obrotach. Prawdopodobnie filtr paliwa był już stary i zapchany. Postanowiłem też, że kolejną rzeczą która się zajmę będzie zawór EGR ale to już po powrocie do Polski










Komentarze

Popularne posty