Kolejne prace nad Bunią

Kolejną rzeczą którą zająłem się był silnik mojego BMW. Po kilku drobnych naprawach które opisywałem w innych postach odczułem wyraźną poprawę  i postanowiłem zrobić wszystko co będzie konieczne aby tylko Bunia odzyskała pełną moc. Samochód trafił do mechanika z podejrzeniem uszkodzonej turbosprężarki. Przeprowadzono testy i jazdy z odczytami livedata i stwierdzono, że turbina pracuje prawidłowo. Problemu należało szukać gdzie indziej. Odebrałem samochód i sam zająłem się naprawą. Po przeczytaniu wielu stron na forach poświęconych bawarskiej marce znalazłem prawdopodobną przyczynę awarii - przepływomierz powietrza.

Przepływomierz powietrza Bosch z mojej Bunii

Zamówiłem drugi przepływomierz (numer części 0 928 400 468) i 28.08.2018 przystąpiłem do naprawy. Starą część wymontowałem, następnie wyczyściłem rury doprowadzające powietrze do przepływomierza, wmontowałem sprawną sztukę i poskładałem cały układ.

Inne ujęcie starego przepływomierza

 Jednak nie był to koniec prac. W trakcie wymiany zauważyłem, że do zbiornika podciśnienia nie dochodzi wąż sterujący pracą zaworu EGR. Udało mi się naprawić i to uszkodzenie i obecnie EGR działa bez problemu.

Czujnik ciśnienia doładowania

 Trzecią i ostatnią rzeczą, którą zrobiłem tego dnia było wymontowanie i wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania (numer części 2 246 977). Po dokładnym czyszczeniu czujnik wrócił na swoje miejsce. Po zamontowaniu wszystkich osłon odbyłem jazdę próbną. Praca opłaciła się. Moje BMW odzyskało moc i wreszcie jeździ tak jak powinno!!!  

Naprawienie silnika tak dodało mi motywacji do pracy, że zająłem się także kolejnym drobnym problemem który niezmiernie mnie denerwował. Pompki w obu układach spryskiwaczy zepsuły się. Przy okazji wizyty na szrocie po części do innego samochodu udało mi się kupić dwie używane pompki które wymontowałem z e39 przeznaczonego na części. 

Przykładowa pompka do BMW E39

Wymontowałem stare pompki, a w ich miejsce założyłem te, które kupiłem na szrocie. Po uruchomieniu spryskiwaczy z zadowoleniem stwierdziłem, że naprawa udała się i wszystko działa jak należy.  

Po około dwóch tygodniach zająłem się ponownie silnikiem w BMW. Nadszedł czas na wymianę oleju silnikowego. 
Filtry do E39 520d

Oleju nie musiałem kupować ponieważ mam jeszcze zapas zakupionego kiedyś oleju Mobil 1 ESP 0w30. Wymianą zajął się kolega dysponujący kanałem i 15.09.2018 olej został zmieniony.

Zawieszka informująca o serwisie olejowym

Komora silnika w moim BMW

Kolejny serwis olejowy przypada przy przebiegu 307 926km




Komentarze

Popularne posty