Montaż czujników parkowania i lusterka fotochromatycznego oraz naprawa telefonu

Kupując każdy samochód przykładam dużą wagę do wyposażenia. Tak też było w przypadku zakupu Mercedesa W203. Egzemplarz który kupiłem jest dosyć bogato wyposażony jednak brakuje mi w nim lusterka fotochromatycznego i czujników parkowania. Jako że jestem do tych udogodnień przyzwyczajony postanowiłem je zamontować do mojego auta. 


Przy okazji wymiany lusterka postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i zając się od razu naprawą telefonu który nie działa prawidłowo od momentu zakupu auta. Sam aparat jest sprawny. Działa także komunikacja z systemem Comand. Niestety podczas połączenia osobą do której dzwonimy nie słyszy nas. Zapytacie jak wymiana lusterka wstecznego może naprawić telefon. Bardzo prosto. W obudowie lusterka wbudowany jest mikrofon zestawu głośnomówiącego który najprawdopodobniej  jest uszkodzony w moim egzemplarzu. 

Po krótkim doszkoleniu się na forum poświęconym klasie C zakupiłem  lusterko z wbudowanym mikrofonem za kwotę 60zł i przystąpiłem do pracy. Okazuje się że każdy W203 jest przygotowany do montażu fotochromu. Wystarczy kupić lusterko i podłączyć jedną wtyczkę. Żadne dorabianie kabli ani nawet kodowanie nie są konieczne. 

                                                  Lusterko fotochromatyczne po zamontowaniu

                                                 Fotochrom widziany z fotela kierowcy

Montaż jest banalnie prosty. Wystarczy wyjąć stare lusterko podłączyć wtyczkę od zasilania i w moim przypadku drugą od mikrofonu i gotowe. Szybki test potwierdził że naprawa udała się w 100%. Lusterko samo się ściemnia a telefon działa już prawidłowo. 

Po kilku dniach wróciłem do prac nad Mercedesem. Tym razem zająłem się montażem czujników parkowania które dostałem w prezencie świątecznym. 

Zestaw czujników cofania które zamontowałem do mojego samochodu

Zacząłem od montażu wyświetlacza na desce rozdzielczej. Zamontowałem go w miejscu gdzie oryginalnie montowany był wskaźnik systemu PTS. Moim zdaniem pasuje dosyć dobrze. 

             Wyświetlacz czujników parkowania zamontowany na desce rozdzielczej



Kabel od wyświetlacza przeciągnąłem listwami na przewody aż do bagażnika. Wszystko pospinałem opaskami zaciskowymi.

Następnie zdjąłem listwę ozdobną w tylnym zderzaku. Wycięcia na czujniki są w każdym S203 więc nie ma potrzeby ciąć zderzaka. Wystarczy wywiercić 4 otwory na czujniki w listwie maskującej. 


Wymierzyłem i zaznaczyłem miejsca wiercenia otworów pod czujniki.


Po odpowiednim zaznaczeniu przystąpiłem do wiercenie otworów. Otwornica jest w zestawie więc nie ma potrzeby nic dokupywać. 


Po dosłownie 3 minutach otwory były już gotowe.


Następnie przeciągnąłem przewody do czujników od zderzaka do schowka wewnątrz bagażnika. Aby ułatwić sobie pracę pomagałem sobie elastycznym ołówkiem. 




Czujniki założyłem do listwy i zmontowałem całość. Czarne czujniki pasują bardzo dobrze do auta w lakierze 197 schwarz. Wyglądają jak wyposażenie fabryczne


Przewody spiąłem w jedną wiązkę i podłączyłem do sterownika. 


Aby czujniki załączały się automatycznie po wrzuceniu wstecznego podłączyłem zasilanie sterownika do światła cofania. Za pomocą multimetru szybko zidentyfikowałem które kable prowadzą do światła wstecznego i podłączyłem do nich sterownik. 


Na koniec zamontowałem sterownik czujników w dolnej części schowka po lewej stronie bagażnika i spiąłem pozostałe kable. 


Wreszcie można było przystąpić do sprawdzenia czy czujniki działają prawidłowo.

    Pełny sukces! Czujniki działają.

Na koniec wypowiem się jeszcze o trwałości czujników. Od momentu montażu użytkowałem samochód z nimi przez około 1.5 roku i nie miałem z nimi żadnego problemu. Pomimo niskiej ceny (około 70zł za cały zestaw) czujniki są zdecydowanie godne polecenia. Działają dobrze niezależnie od pogody. 

Komentarze

Popularne posty