Polerka lamp w Mercedesie W203
Każdy, kto kiedykolwiek miał okazję prowadzić samochód z lampami bixenonowymi wie, że to duży krok naprzód względem reflektorów z żarówkami halogenowymi. Niestety nie zawsze światła xenonowe lub bixenonowe gwarantują dobrą jakość oświetlenia. Wiele samochodów ma już mocno zniszczone lampy, które jakością świecenia mocno odbiegają od parametrów fabrycznych. Jeśli winne są wypalone odbłyśniki nie obejdzie się bez pomocy fachowca. Za kilkaset złotych można wysłać lampy na pełną regenerację, która obejmie naprawę odbłyśników, polerkę kloszów oraz czyszczenie lampy wewnątrz i zewnątrz. Czy w każdej sytuacji jesteśmy skazani na pomoc specjalisty? Niekoniecznie. Jeśli chcemy spróbować własnych sił przy naprawie lamp to nic nie stoi na przeszkodzie. Często zła jakość świecenia wcale nie jest spowodowana zużytymi odbłyśnikami a zmatowiałym i mocno zniszczonym kloszem lampy.
Zajmijmy się więc samodzielną polerką kloszów!
Do pracy niezbędne będą:
Maszyna polerska
Pasta polerska (w ostateczności można spróbować wykorzystać wkrętarkę)
Pady polerskie
Papier ścierny o różnych gradacjach
Zabezpieczenie lamp (np folia PPF, powłoka ceramiczna, lakier bezbarwny, wosk)
Folia i taśma do zabezpieczenia
Można też nabyć gotowy zestaw zawierający większość wymienionych wyżej rzeczy i właśnie tak zrobiłem . Na znanym portalu aukcyjnym kupiłem zestaw do regeneracji reflektorów i zabrałem się za robotę.
Pracę rozpoczynamy od zabezpieczenia otoczenia reflektora, aby nie zniszczyć lakieru i ograniczyć zabrudzenia. W moim przypadku użyłem taśmy i folii ze wspomnianego już zestawu do regeneracji lamp.
Po zabezpieczeniu można przystąpić po szlifowania lamp papierem ściernym. Szlifowanie wykonujemy na morko papierami o różnej gradacji. Zaczynami od najniższej gradacji i tak krok po kroku zmieniamy papier na coraz wyższą gradację. W moim przypadku zacząłem od papieru 800, następnie 1200, 1600, 2000, 2500, 3000. Po pracy papierem 800 lampa strasznie zmatowieje. Nie ma się czym martwić - tak ma być. Użycie kolejnych gradacji papieru zmniejszy ten efekt, a polerka maszynowa całkowicie go usunie. Do szlifowania trzeba się przyłożyć bo od tego zależy ile rys usuniemy i jak dobrze klosz będzie wyglądał po polerowaniu. Po każdym etapie warto umyć lampę.
Bardzo dobra robota. Legancko tego.
OdpowiedzUsuńDzięki :D
UsuńSkup aut to doskonały sposób na szybką sprzedaż samochodu bez konieczności umieszczania ogłoszeń czy spotykania się z potencjalnymi kupcami. Firmy takie jak https://vikingskupaut.pl/ oferują szybkie i proste transakcje, często z możliwością odbioru samochodu od drzwi. To świetna opcja dla tych, którzy chcą sprzedać samochód szybko i bez problemów.
OdpowiedzUsuńOsoby zainteresowane kasacją pojazdu mogą mieć wiele pytań dotyczących procesu. Na https://kasacja.stalowa-wola.pl/ dostępne są artykuły wyjaśniające kroki, które należy podjąć przed zdecydowaniem się na kasację. Blog również objaśnia, jakie są konsekwencje prawne nieprzestrzegania przepisów związanych z kasacją pojazdów.
OdpowiedzUsuń